Dag 1: Startade med buss från skolan klockan 13. Körde ner till Åbo därifrån vi for med båt över till Stockholm på kvällen. Har bara telefonbilder därifrån eftersom batteriet till systemkameran låg i kappsäcken i bussen..
 
 
Dag 2: Kom iland till Stockholm klockan 6 på morgonen. Körde någon timme tills vi kom till Nyköpingsbro där vi åt frukost. Därefter for vi till ett järnvägsmuseum, gamla nyköping och sist men inte minst till Gränna där vi besökte en polkagrisaffär.
 
 
↑ Jag och Venla köpte Loka, riktigt gott var det. —Körde förbi det kungliga slottet i Stockholm, hann just och just ta en bild. — En bild från järnvägsmuseumet. ↑
 
 
↑ Här var vi i gamla Nyköping. Allt hade dock stängt så vi gick mest runt och tittade. ↑
 
 
↑ Ja här ser ni ju var vi var, polkagrisar i massor säger jag bara. Köpte med mig hem lite och det var riktigt gott fastän jag inte är så jätte förtjust i polka. Butiken finns i en stad som heter Gränna, det var riktigt fint där tyckte jag, speciellt eftersom Vättern låg alldeles intill. ↓
 
 
↓ Sen körde vi ner till södra Sverige för att ta båten över från Helsinborg till Helsingör, Danmark. Vi fortsatte sen med buss in till Köpenhamn och fick äntligen checka in på vårt hostel. Sen på kvällen for vi ut i stan för att handla mat. ↓
 
 
Och så kan vi avsluta detta inlägg med en bild på utsikten från hotellrummet. ↓
 
 

Kommentera

Publiceras ej